الثلاثاء، 9 يناير 2024

اتخضيت

 اتخضيت

خد عقلي مني
دوِّبني فيه
لحظة ما جمبه انا عديت
اول ما عيني
وقعت عليه
انا من جماله اتخضيت
وسألني قلبي
مالك فيه إيه
على قلبي حتى مارديت
دانا من حلاوته
وجمال عنيه
من نظره ليه اتشديت
ووقفت عيني
تتملى فيه
بالدنيا ديه ماحسيت
ده خبطني رمش
جاب اجلي بيه
دانا من جماله اتهديت
والكون ده كله
مش سامعه ليه
باين عليا اطرشيت
زي امَّا اكون
سكران يا بيه
او بنج بيه اترشيت
وف عز طوبه
راح بردي بيه
دانا لما شفته اتدفيت
حسيت بحضنه
بدَّارى فيه
وبرمش جفنه اتغطيت
حس بغرامي
وهيامي بيه
وبصّ زي ما بصيت
مسّت عليا
نظرة عنيه
برموش عنيا انا رديت
ولقيت ايديا
حضنت ايديه
وف ثانيه واحده انا حنيت
وسألني عني
قاللي اسمك إيه
مالقتش رد اصلى نسيت
نساني اسمي
احساسي بيه
اول ما شفته انا طبيت
خد قلبي مني
راح فين وسابني
دانا ياما ليه اتمنيت
بقى كل املي
بعد اما فاتني
حد يروَّحني على البيت
اتاريه كمان
نسَّاني سكني
ده كله لما اتخضيت
بقلمي/ خالد جمال ٩/١/٢٠٢٤
قد تكون صورة ‏‏شخص واحد‏ و‏مجوهرات‏‏
أعجبني
تعليق
إرسال

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

شكوى الطبيعة

  شكوى الطبيعة همست ْ بأذن ِالليل ِ أغصان ُالشجر ْ تشكو حنين َ الروض ِ شوقَـَه ُ للقمر ْ والورد بثَّ غرامه ُ متــلهـِّـفا للنور ِ يغمر ُه ُ ...