الخميس، 7 مارس 2024

عشقتك

 عشقتك

من بين حروف الكلام
حبيت انا اسمك
ومن بين كل النساء
عشقت انا رسمك
وفي الغرام طبيت
وهويت انا همسك
وبين همسك وبين رسمك
حيران انا بين الأتنين
وصفوني في الغرام
شاطر
ويوم ما شوفتك وعرفتك
لا كان علي البال ولا
الخاطر
قلبي انسرق من في الماضي
وفي الحاضر
ووقعت في شر أعمالي
في حب جديد خلاني
كرهت الماضي والحاضر
في ناس صنعتها ملاغية
وناصبة للغرام غيه
وبين اللحظة و التانية
ياما طيور كتير طبت
وقلوب كتير للحداية حبت
كانت فكراها كنارية
يا بومة و مستخبية
عشقتك وياريتني ما عشقتك
ولا عشقت كل شيئ فيكي
عشقت الغية و غناويكي
ومش ندمان ولا زعلان
وبدعي. ربي ليلاتي وانا فرحان
انه يخرجني من الغية
يا عيون كدابة و شقية
يا ملاغية ولعبية
وناصبة للغرام غية
بقلم
احمد. محمود
من ديوان بنا حروف
قد تكون صورة ‏شخص واحد‏
كل التفاعلات:
٢

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

شكوى الطبيعة

  شكوى الطبيعة همست ْ بأذن ِالليل ِ أغصان ُالشجر ْ تشكو حنين َ الروض ِ شوقَـَه ُ للقمر ْ والورد بثَّ غرامه ُ متــلهـِّـفا للنور ِ يغمر ُه ُ ...