الخميس، 25 أبريل 2024

000000إرجع ياإبني0000000

 000000إرجع ياإبني0000000

إرجع ياإبني ليل الغربة
بجد...................تاعبني
أيوه أنا عارف غصبٍ عنك
بس الشوق دايماً يغلبني
ليل ونهار دايماً بدعيلك
أسأل دمعي راح يحكيلك
لو بإيديا ياغالي أجيلك
وأرفض تاني تفارق حضني
ماترجع ياإبني
لايم نفسي إني وافقتك
إنك................تبعد أو تتغَرَّب
وإنك لما مشيت صدقتك
إنها سهله وغيرك جَرَّب
إرجع ياإبني وبَدِل حُزني
إرجع تاني في حضنك خُدني
خايف إني قبل ماأشوفك
ألقى العمر بيهرب مني
عايز أقولك لما مشيت
بَكّيت كل حيطان البيت
حتي ساعتها أنا إتمنيت
إنك ترفض حتي تسيبني
سايبك لَجل تحقق ذاتك
لجل تكون فرحان وسعيد
بس ماكنتش يوم اتخَيِّل
إنك تبعد..............عني بعيد
كنت أتمنى إني أملك مال
لجل ماتبقي في أسعد حال
ولا تحتاجشي يوم ترحال
علشان تاني حياتك تِبني
عايز أقولك لما مشيت
بَكّيت كل حيطان البيت
حتي ساعتها أنا إتمنيت
إنك ترفض حتي تسيبني
ماترجع ياإبني
الشاعر /شرف الدين فاروق أحمد
لا يتوفر وصف للصورة.
كل التفاعلات:
٩

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

شكوى الطبيعة

  شكوى الطبيعة همست ْ بأذن ِالليل ِ أغصان ُالشجر ْ تشكو حنين َ الروض ِ شوقَـَه ُ للقمر ْ والورد بثَّ غرامه ُ متــلهـِّـفا للنور ِ يغمر ُه ُ ...