الأحد، 31 ديسمبر 2023

(((((( قررت أعيش ))))))

 (((((( قررت أعيش ))))))

أنا كنت في حيره من اللي جاي ومن المجهول
وبعدين قلت لنفسي
وليه تحتاري وليه تتشائمي مجرد ما بتسمعي القول
سيبيها علي الله وكلها أيام
إن كانت حلوه أو وحشه صعب إنها تدوم
وقررت أعيش اللحظه واسعد بيها
وأسعد القلب اللي بات حيران
قررت كتير أطمنه إن في مليون خطوه مبشره لقدام
وانا من ساعتها مرتاحه وهاديه وبقيت أعرف انام
ونسيت الهم والشكوي وبقي عندي تفاؤل وسعاده
وكمان بحلم ببكره يمكن تتحقق الأحلام
وإن ماتحققتش كفايه عليه إن حاولت
ووصلت لحالة الرضا والراحه ويا نفسي
وياااه ياهداوة البال
وأه ياأمل بكره عمري ماهيأس
طول مانا فيا الروح ووريدي لسه مالياه الحياه
ولسه القلب دقاته بتعلن وبتقول لأ لأ للألم لأ لأ للأه
يبقي مفيش يأس
وهملي روحي بالأمل
أصل أنا قررت أعيش
قد تكون صورة ‏نص‏
كل التفاعلات:
١٢

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

شكوى الطبيعة

  شكوى الطبيعة همست ْ بأذن ِالليل ِ أغصان ُالشجر ْ تشكو حنين َ الروض ِ شوقَـَه ُ للقمر ْ والورد بثَّ غرامه ُ متــلهـِّـفا للنور ِ يغمر ُه ُ ...