طول عمري
ااااااااااااااا
طول عمري بزرع الطيب فدادين
اتاري بزرع في الفضا بلالين
من كتر صمتي وسكاتي على هجرهم
بقيت اشرب الصبر في الفناجين.
كل ما أقول اصبر علي جرحهم .
يجيلي الجرح بالملايين....
صامد صمود الجبل ما ألملم غير العبل
جزاء رد الجميل...
ظلموني أقرب الناس لقلبي ..
أنا كنت بقول أقرب حبايبي ..
جزاء رد الجميل...
يا أهل الهوي قلبي صار على دربكم
ما كنت باغي شيء سوا عطفكم .
من هجركم فضلت أنا وقلبي والهوا
بشكو حالي للقمر والقدر فين الدوا
أوصف لكم حال سهري وحيرتي
ولا أشكو عذابي وقلبي اللي انكوا
يا أهل الهوي فين الغرام إللي يا وعدكم
كله ضاع واتبدل فضلت صريع الهوا
يا ما قلت وحيلت القلوب يا ما قلت
عن هجركم وجفا القلوب أتوب....
اتاري الدنيا مشيه بالمقلوب.
الغالب فيها صار .مغلوب ..
ووعدكم صار بلالين ف الهوا
كل الكلام اللي كان منكم ملعوب..
نفسي أتوب أو اتغير اكون زي
كل القلوب للكلام والعهود اطير
لكن يا قلبي معلش هصبر على جرحهم
مسير ا لدنيا تدير ويترد حق قلبي
المظلوم..
زرعت الطيب فدادين ما جنيت
غير .المر فناجين.....
..............................................
مهدي الشندي مصر

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق