السبت، 13 مايو 2023

عاش الملك

 عاش الملك

والحشية الفت اغاني ليه
ولاحد يقدر يرد عليه
كلة تمام ومافيش غلطه
وبنفذ كل اللي تقول عليه
والرعية تمام عايشين ف سعاده
ومش ناقصهم غير ترضي عليه
عاش الملك
اوعي في يوم تغلط فيه
او تنقض عمل ليه
ولازم ترضي باللي عايش فيه
تفرح فرحك خبيه
لايفكروك سعيد وعايش ايام هنيه
حتي لو كلت طعميه
ارضي باللي انت فيه
عاش الملك
هو حد يقدر يكلم
ولا يقول حاجة واتعلم
من اللي سبقوة واتألم
خلي حزنك جواك واوعي اسمع الاة
وخلي شكوتك لله
عاش الملك
...
بقلمي
طارق اسماعيل ابوذيد الشليحي
كل التفاعلات:
ارق ملاك ومحمد عبد العزيز دراز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

كيف أنّجو من غوصّي فيكِ

  كيف أنّجو من غوصّي فيكِ وصوتكِ يجعلني فيهِ غريق كيف أنقذ نفسي من جحيمكِ وهمسكِ يشعلّ في صدري الحريق كيف أجد السبيل الى خلاصي منكِ وكلما اه...