السبت، 29 أبريل 2023

بسهر الليل

 بسهر الليل

كلمات الشاعر محمد عبد العزيز رمضان
بسهر الليل وانت نايم
يا حبيبي أنا قلبي هايم
والدموع غطت عنيا
ببعت الشوق والنسايم
مهما تبعد مش هسيبك
بكرا ترجع أه هجيبك
راح هكون عمرك نصيبك
والله يا أغلى الحبايب
من زمان مشتاق يا غالي
نفسي تعرف إيه جرالي
أنت جيت غيرت حالي
ليه بعدت وعني غايب
قصة مكتوبة بدموعي
وبإيديك طفيت شموعي
صعب تاني أقبل رجوعي
وفي عنيك مشتاق ودايب
قلت ياما أنا مش هفارق
ليه عليك ما بقتشي فارق
ليه نسيت كل اللي بنَّا
سبتني وقلت إني سايب
مهما قالوا كتير لاموني
مش هبيع روحي بظنوني
أنت أجمل حاجة عندي
أنت نور قلبي وعيوني
أه بحبك دي الحقيقة
ضحكتك حلوة ورقيقه
خدت قلبي وف دقيقه
غاروا مني بيحسدوني
كان ما بنَّا أجمل حكاية
نجمه مرسومة في سمايا
بس كانت دي النهاية
قدروا منك يحرموني
كنت بتملى ف جمالك
ضحكتك روحك دلالك
بس كان مالي ومالك
عيونك أنت بيخطفوني
قد تكون صورة بالأبيض والأسود لـ ‏‏شخص واحد‏ و‏نص‏‏
كل التفاعلات:
ارق ملاك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

شكوى الطبيعة

  شكوى الطبيعة همست ْ بأذن ِالليل ِ أغصان ُالشجر ْ تشكو حنين َ الروض ِ شوقَـَه ُ للقمر ْ والورد بثَّ غرامه ُ متــلهـِّـفا للنور ِ يغمر ُه ُ ...