يلا نصلى... ع الزين
********
يلا نصلى ع الزين
نزرغ بقلوبنا الخير
نقطفه ونهديه للغير
منخليش للشر ديل
الدنيا تبقا حلوة بالعين
نبص تملى لأودام
الأخرة غاية وأمام
حالنا ليه مال
بسبب البنون والمال
حذرنا منهم الأسلام
أللى أخرنا بيه كلام
أساءنا الأفعال
المسلم للأمانة خان
دم أخوه عليه هان
المسلم عن الحق تاه
بالآخرة بس الحياه
الدنيا لينا قاهرة
دا هية تذكرة للآخرة
الحياه مش شبع وجوع
دا هية لله تقوى وخشوع
العمر بيجرى ويروح
بين ضلوعنا جروح
الهم حط علينا
عشان مفيش غذا للروح
*******
عادل جاد

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق