نفرح نقول الله
نحزن نقول رباه
يا غربة قولي لا
العمر لما يفوت
نبكي على ليلاه
ساكن في قلبي الليل
أشِد منه فتيل
شمع.ت صباح تايه
فارد جناحه هزيل
صبرته بالضحكة للفجر نستنى
شمرت عن بكرة وكتير بنتمنى
ده الخطوة لو قاسية
القلب يتّاكل وزهره ما اتهنى
بقلمي: د/نجوى رسلان

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق