الأربعاء، 31 مارس 2021

والله زمان يادر امه الخال عصمت البيلي

 والله زمان يادرامه

ولا أقولك
-----
أخيرا فكيت الرباط
ونويت الإرتباااااط
بعد ما تعبت م اللفات
ورجلك حفت ساعات
من الجري ورا البنات
،(وجاي تقولي هات)
(ايدك هات)
أسفه ياعميد اللغات
*
يا أستاذ فى علم النظرااااات
ياناظر مدرسة رص الكلماات
ياشاعر العشق والذكريات
ياطبيب القلوب والدقاات
(أنا موش ناقصه خلافات)
ولا لوم ولا شمااااااااااتات
للأسف زمانك عندي فات
*
أنا أمووت من الجوع
ولا أعرف حد م نوع
حضرتك ياملحن الآهات
*أناا أعيش مربوووطه
ولا أبقاااش مجرد قطه
تعذبها بالساعاااااااااات
*أنا أعيش طااااااارشه
ولا تبقى حياتى دوشه
ولك مجرد مزاجااااات
*
(كمل مشوارك يابيه)
(بس أنا مووش فيه)
أنا محتاااااااجه راجل
طيب ومحترم وعاقل
مالوش فى اللبس والباطل
أحبه ويزود عمري سنواات
بدون محااااااااكم ونفقات
(وخلع !!
زي حال كتير م حال الستات)
*
ولا أقولك
خليك إنت فى حالك
ربنا يهديلك بااااااالك
وخلينا أحسن إخوات
ولماا تسلم وتووووب
وتتخلص من العيوب
(إبقى دق الباب من سكات)
أخيرا فكيت الرباط
ونويت الإرتبااااااط
----------
الخال عصمت البيلي
قد تكون صورة لـ ‏‏‏٢‏ شخصان‏ و‏نص‏‏
شاكر الياس، دنيا سعد و٣ أشخاص آخرين
٦ تعليقات
أعجبني
تعليق

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

شكوى الطبيعة

  شكوى الطبيعة همست ْ بأذن ِالليل ِ أغصان ُالشجر ْ تشكو حنين َ الروض ِ شوقَـَه ُ للقمر ْ والورد بثَّ غرامه ُ متــلهـِّـفا للنور ِ يغمر ُه ُ ...